FamPeeters

FamPeeters header image

Dinsdag 21 Juli 2015 The Joshua Tree

July 22nd, 2015 · 1 Comment

Vandaag laten we Los Angeles en Anaheim achter ons om onze reis verder te vervolgen. Omdat we redelijk op tijd op pad willen gaan, liep de wekker al om 7 uur af. De boel inpakken, aankleden, ontbijten, koffers inladen en op pad. Onderweg eerst bij de Walmart wat boodschappen doen. Natuurlijk valt er altijd wel weer wat meer in het winkelwagentje dan eigenlijk de bedoeling is! Omdat Samantha op zoek was naar bepaalde cd’s zijn we onderweg ook nog gestopt bij een Target en daar slaagde ze al vrij snel voor de cd’s die ze graag wilde hebben.

Ons einddoel voor vandaag is Flagstaff en onderweg maken we een tussenstop in Joshua Tree National Park. Onderweg zag je het landschap al helemaal veranderen.

Tegen het middaguur kwamen we aan bij het visitorscenter van het park. Helaas hadden ze hier geen National Park jaarpassen meer op dit moment. Maar als we de bon bewaren kunnen we binnen 7 dagen in een ander park deze alsnog aanschaffen.De Joshua tree kennen veel mensen wellicht van het U2 album The Joshua Tree. (De foto’s van het album zijn overigens in Death Valley gemaakt en niet in het Joshua Tree Park!).De boom is familie van de Yucca en kunnen heel oud kunnen worden. Het is apart om te zien hoe rotsen in een gebied zo kunnen veranderen!Het was prachtig en eigenlijk met geen pen te beschrijven. Er staan, hoe kan het anders, heel veel Joshua Trees en ook andere cactusachtige planten. Er zijn ook diversen trails die je kunt lopen. Maar met een (erg) prikkend zonnetje en het feit dat we echt geen fanatieke wandelaars zijn hebben we deze overgeslagen. Geen nood er is genoeg te zien! Het park bestaat uit 2 gedeeltes, de lage Colorado Desert en de wat vochtigere en iets koelere Mojave Dessert (waar ook de Joshua Trees staan).

DSC_5796DSC_5705DSC_5707DSC_5708DSC_5715DSC_5724DSC_5732DSC_5735DSC_5742DSC_5754DSC_5766DSC_5768

We beginnen bij The Hidden Valley, waar we een klein stukje van de trail lopen. Het is hier zo mooi. Geordi klautert wat op de rotsen. Van af de Hidden Valley rijden we naar Keys View, waar we echt een prachtig uitzicht hebben over de vallei. Minder was dat het op dit punt stikte van de vliegende (rode) mieren.
Geordi wilde heel erg graag skull rock zien en deze kwamen we onderweg ook tegen.Omdat we ook op doorreis zijn, zijn we geen uren in het park gebleven. Maar het was beslist de moeite waard! Er is hier vrij recentelijk noodweer geweest en daardoor was een van de wegen niet mee begaanbaar en moesten we een andere route (Via de noord entree) volgen om het park te verlaten.

DSC_5762DSC_5782DSC_5785DSC_5788DSC_5792DSC_5793

Via een lange weg van 100 Mile lang (zonder benzinepomp, dorpjes, supermarkten, enz) kwamen we eindelijk bij de Interstate 95 aan. Weer een beetje bewoonde wereld, heel klein beetje dan. Want heel veel huizen zijn hier in deze omgeving niet te vinden. Vrij snel arriveerde we ook bij de staatsgrens en verruilen Californië in Arizona!

DSC_5798DSC_5814IMG_6338IMG_6349

Het was nog een aardig stuk rijden naar Flagstaff toe. Maar de kinderen vermaakte zich prima in de auto door wat te lezen, films te kijken enz. Eindelijk kwam rond negen uur Flagstaff, en daarmee ook ons hotel voor vandaag, in zicht!
Omdat Cesco goudstatus heeft bij dit hotelketen werden we welkom geheten met (heerlijke) American Cookies. Voor mij en de kinderen heel bijzonder, voor Cesco vrij normaal (zucht, hihi).
Tevens kregen we, ook vanwege de goudstatus vouchers voor gratis ontbijt morgen. Dat is weer mooi meegenomen!
We waren allemaal best wel moe. Dus nadat we verbinding hadden met het internet, even bijgelezen hadden, blog gepost hadden, gingen de luikjes al vrij snel dicht.

Morgen gaan we naar the Grand Canyon toe. Hoop dat het helder weer is, hier in de bergen weet je het immers nooit!

Categorien: National Parks 2015 · US Westcoast 2015 · USA Roadtrip 2015

Tags: · , , , , ,

1 response so far ↓

• 1 mini.hissink // Jul 23, 2015 at 10:07

Wat maken jullie een schitterende reis en wat een mooie foto”s ik ben al weer nieuwsgierig naar het volgende verslag ,het is net of ik zelf ook bij ben.
    Ik wens jullie een goede reis verder.