FamPeeters

Our family vacation blog

FamPeeters header image

Dag 2: New York City

July 26th, 2010 · 2 Comments

Natuurlijk het was te verwachten, vanmorgen rond 4 uur al wakker. En het zag er niet naar uit dat ik, nou eigenlijk wij alle vier, nog in slaap zouden vallen.
Dan maar even van het uitzicht genieten nu het nog donker is buiten. Daarna toch maar weer proberen wat te gaan slapen.
Niet verwacht, maar we zijn allemaal toch weer in slaap gevallen en werden pas rond half acht wakker! Helemaal niet slecht dus!
Dus maar zorgen dat we allemaal snel aangekleed zijn, dan konden we gaan ontbijten.

DSC_9419 DSC_9420
*Uitzicht vanuit onze hotelkamer*

Ontbijt was beslist niet slecht. we konden een keuze maken van de kaart. Cesco en ik kozen voor een omelet en de kinderen hadden scrambled eggs met hasbrowns en sausage. Het smaakte in ieder geval prima.
Na het ontbijt nog even onze spullen gepakt in onze hotelkamer en
daarna zijn we op pad gegaan.
Buiten was het al knap warm, het beloofde in ieder geval een behoorlijk warme dag te gaan worden.

DSCN7315 DSCN7314

Eerst maar even een klein ‘bedrijfstripje’ gemaakt: een bezoek brengen aan the American Girl store. Deze zat op 5th Avenue.
Ik heb werkelijk mijn ogen uitgekeken, dit was een wereld op zich. Meisjes die naar deze plek kwamen om hun pop te laten vertroetelen in een echte kapsalon. Of een nieuwe outfit   voor hun pop uit komen kiezen. En dezelfde outfit… ook voor hun zelf! Een ziekenhuis voor de poppen (als bijvoorbeeld broertje lief de pop in handen heeft gehad), maar dit speelde zich om begrijpelijke redenen achter de schermen af!
Ik twijfelde zelf of ik misschien nog een American Girl mee zou nemen. Het was erg verleidelijk. Maar aan de andere kant, ik heb er thuis al één staan…
Omdat we rond elf uur bij pier 83 moesten zijn voor een Circle Line Semi Circle Cruisse, besloten we om misschien vanavond nog even terug te komen. Kon ik in ieder geval nog even goed nadenken of er nog een pop bij zou komen. Wel zo verstandig, want erg goedkoop zijn deze poppen niet.

DSCN7323 DSCN7324

Om zoveel mogelijk van New York te genieten besloten we om naar de pier te gaan lopen. Zo zagen we onderweg ook nog wat en echt super ver was het ook niet.
Geordi heeft nog samen met een echte New Yorkse politie agent voor de foto geposeerd. Dat vond hij wel super stoer! Hij mocht zelfs even zijn pet lenen.
Rond half elf waren we bij de pier en moesten bij de kassa even onze voucher omzetten in een ticket. Vanaf elf uur konden we de boot op.
We zijn even bij de fontein gaan zitten. En Geordi en Samantha wilde daar even spelen. Prima, maar kijk wel een beetje uit dat je niet helemaal doorweekt raakt…
Ik denk dat Geordi zijn foto genoeg zegt…

DSC_9429 DSC_9434 DSC_9433
*Rockefeller Centre*
DSC_9453 DSC_9454

Zo zoetjes aan werd het tijd om richting de boot te gaan. We waren alleen niet de enige die dat idee hadden. Een superlange rij stond er inmiddels voor de ingang van de pier. Oepsss. Het schoot niet echt op, want eerst moest van iedere groep een foto gemaakt worden. Foto overslaan mocht niet volgens mevrouw Regelmiep, de mevrouw die daar alles in ‘goede’ banen leidde. Dus er zat niets anders op dan in de lange rij aan te sluiten en braaf te wachten. Ces… waarom heb je HIER nu geen ‘voorpiepkaart’ van!
Blijkbaar had mevrouw Regelmiep nu zelf ook wel in de gaten dat in dit tempo de helft van de mensen de cruise zwemmend konden gaan maken in plaats met de boot… Ineens hoefden er geen foto’s meer gemaakt te worden en stroomde de rij vele malen beter door. We zijn buiten gaan zitten. Wel afgevraagd of het, met die warme zon, wel verstandig zou zijn. Maar aan de andere kant… we wilde ook graag wat kunnen zien.
De Cruise was leuk. Niet te kort en ook zeker niet te lang. We kwamen langs Ellis Island, Liberty Island (Vrijheidsbeeld), Brooklin Bridge en natuurlijk de indrukwekkende skyline van New York niet te vergeten!
Je kon aan boord een souvenirbeker kopen en deze zo vaak laten vullen als je wilde. Maar even snel rekenen $28 voor drinken, vonden we aardig aan de prijs. En aan de andere kant vonden we het eigenlijk ook wel weer erg Hollands om 1 beker te kopen en deze te delen… Alleen toen we om ons heen keken… bleek bijna iedereen dit te doen. Nou… toen was die beker zo gekocht (en héél regelmatig bijgevuld!)
Eenmaal weer terug aan wal zijn we via 42nd Street richting ons hotel gelopen. Onderweg hebben we een welkome tussenstop gemaakt bij Applebee’s om lekker Chili Nacho’s te eten en burger sliders. Smaakte echt weer heerlijk.

DSC_9462 DSC_9473
DSC_9492 DSC_9513
DSC_9519 DSC_9529
DSC_9576 DSC_9546
DSC_9577 DSC_9561

Op Times Square nog even bij de Toys ‘r Us geweest. We zoeken de Lego Space Shutle voor Geordi. Maar mijn hemel wat was het hier verschrikkelijk druk en verschrikkelijk commercieel ingesteld. Helaas niet kunnen vinden wat we zochten, dus daarom ook maar weer snel naar buiten gegaan.
De kinderen vonden het binnen wel leuk, maar ook veel te druk.

DSC_9619 DSC_9624
*Times Square*

Weer terug bij het hotel hebben we ons wat opgefrist. Misschien nu achteraf inderdaad niet zo verstandig geweest om tijdens de cruise buiten te gaan zitten. Ces en ik zijn aardig rood. Maar goed, we hebben veel gezien!
Rond 16 uur zijn we weer op pad gegaan, rond 16:30 werden we
namelijk bij de Heliport verwacht.
We besloten om er met de taxi naar toe te gaan. Dat was iets gemakkelijker en zagen we nog een beetje meer van de stad. Een feit is wel, dat we nu vele malen meer zien van de stad dan een aantal jaar geleden! Maar toen hadden we ons eigenlijk ook niet echt goed voor bereid op een bezoek aan New York. We zaten wat hotel betreft toen ook niet echt gunstig.   Was leuk om te kunnen zeggen dat je in New York geweest was, maar verder.
Nu genieten we echt op en top.
We hadden de kinderen verteld dat ze in New York een verrassing zouden krijgen voor hun mooie rapporten. Uitgelegd dat ze er niet om moesten zeuren en dat wij zouden aangeven wanneer het zover was. Ze hadden echt geen idee.
Toen we bij pier 6, de heliport,stonden en ze vertelde DIT hun verrassing was waren ze blij verrast! Dit was echt vet en cool.
Binnen kregen we een sticker opgeplakt, kregen we een buideltje met een reddingsvest erin om en werden al heel snel naar de helikopter geleid. Dit was zeker geen half uur veiligheids instructies volgen, wat ons telefonisch was verteld. Even voor half vijf vlogen we met de helikopter al de lucht in.
Dit was ECHT SUPER en eigenlijk veel te kort. We vlogen langs het Vrijheidsbeeld en langs de Skyline van New York. Echt zoveel gezien vanuit de lucht. We hadden een hele vriendelijke (Irish) piloot die ons veel vertelde.
De kinderen (en wij ook) vonden het echt geweldig. Nu hebben we New York ‘by sea’ en ‘by air’ gehad. Alleen New York ‘by land’ nog: Top of the Rocks.

DSC_9708 DSC_9648
DSC_9643 DSC_9644
DSC_9660 DSC_9663
*Ground Zero*
DSC_9664 DSC_9674
*Central Park*
DSC_9647 DSC_9698
DSC_9691 DSC_9707

Voordat we terug zijn gegaan naar ons hotel, zijn we naar Battery Park geweest. Er stond een zeer aangenaam windje. Heerlijk genoten van het uitzicht daar.
Na wat rond gewandeld te hebben besloten we om, met de taxi, terug te gaan naar het hotel. Was wel lachen. Er kwam een lege taxi voorbij en ik stak mijn hand in de lucht… Hij kon nog net,met piepende banden,op tijd remmen… De kinderen kwamen niet meer bij van het lachen!

DSC_9713 DSC_9719

’s Avonds hebben we gegeten bij TGI Friday’s op 42nd Street. Het eten was prima, jammer dat we eigenlijk niet zoveel honger hadden, maar de bediening was nou niet zoals we dat bij TGI gewend waren.
Na het eten zijn we terug naar de American Girl Store gelopen. Zou ik nu dan toch die pop gekocht hebben? Ik heb getwijfeld, flink getwijfeld zelfs. En besloten om alleen een accessoire set te kopen en geen nieuwe pop te kopen. Samantha vond het eigenlijk wel een beetje (erg) jammer en twijfelde of zij hem dan van eigen geld zou kopen. Maar na even een gesprekje samen gehad te hebben, zag ze zelf ook wel in dat het best een hoop geld was voor een pop waar ze waarschijnlijk niet zo veel meer mee zou spelen gezien haar leeftijd. Ze was even verdrietig en bracht mij weer aan het twijfelen, zou ik dan toch maar… Maar besloot toch om bij mijn eerdere besluit te blijven en het niet te doen.
Tot zover het American Girl avontuur, het was in ieder geval een hele ervaring!

DSC_9745 DSC_9754
DSC_9767 DSC_9762
DSC_9766 DSC_9771

Buiten was het al donker en we hadden nog een bezoek aan het Rockefeller Centre op het programma staan. Eerst nog onze voucher omzetten in tickets, maar dat was eigenlijk zo gebeurd. De rij om bij ‘the Top of the Rocks’ te komen duurde in ieder geval een stuk langer! Het uitzicht over een verlicht New York was echt geweldig en we hebben vreselijk genoten.
Zo zoetjes aan vonden we het wel welletjes voor vandaag. Het was een lange dag en we hadden behoorlijk veel gelopen.
Op ons gemak zijn we terug naar ons hotel gelopen.

De kinderen waren best moe ( en wij ook). Mijn voeten en benen wilden alleen nog maar rust.
Morgen gaan we New York verlaten om richting Canada te gaan.
Maar voor nu Welterusten!

Categorien: USA Roadtrip 2010

Tags: · ,

2 responses so far ↓

• 1 Tinnetam // Jul 26, 2010 at 13:07

Wow, wat een gave 2e dag hebben jullie achter de rug ! Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat stedentrips ook met jongere kinderen goed te doen zijn. Het is een kwestie van goed voorbereiden en dat hebben jullie top gedaan !

Ik denk trouwens dat ik die pop bij American girl niet had kunnen laten staan 🙂 Mijn god wat een te gekke winkel lijkt me dat.

Veel plezier vandaag tijdens jullie trip naar Canada. Ik kik nu al uit naar het volgende verslag.

• 2 MattRob (Robert-Jan) // Jul 28, 2010 at 06:07

Wauw, wat een lange dag gelijk al 😉 ! Komt me bekend voor, maar jullie hebben er wel iets heel bijzonders van gemaakt, met de heikopter tour erbij !