FamPeeters

July 22nd, 2018 · No Comments

Dag twee
8 Juli 2018

Zoals al verwacht… we waren heel vroeg wakker vannacht. Rond drie uur toch echt klaar wakker. Is op zich niet heel vreemd, want onze biologische klok verteld ons dat het al negen uur in de morgen is… In Nederland dan, hier is het 6 uur vroeger!

Maar even oortjes pakken en een muziekje aanzetten. We soezen nog even lekker verder. Onze kamer ligt vlakbij de ontbijtruimte van het hotel en we roken de heerlijkste geuren al in onze kamer. Rond zeven uur was er geen rekken meer aan, douchen, aankleden en gaan kijken waar die heerlijke geuren vandaan kwamen. Het was eenvoudig, maar zag er goed uit! De eerste pancake was een feit.

Foto 18-07-18 07 47 27

Na het ontbijt hebben op onze kamer de koffers weer gepakt en in de auto geladen. De komende dagen maken we een kleine rondreis door Florida, met als einddoel vrijdag in Key West aan te komen. Key West is in één dag te rijden. Maar we hebben de rit in drie stukjes gehakt om zo onderweg ook nog the Everglades te kunnen bezoeken. Met Francesco ben ik al eens naar the Everglades geweest, maar met de kinderen nog nooit. Niet dat ze heel hard zaten te springen (is vast niks aan) toen ze de plannen hoorde. Maar wees eerlijk nu voor de vierde maal in Florida zijn en nog nooit the Everglades te hebben gezien, dat kan natuurlijk niet! Er is in Florida nog zoveel andere leuke en mooie dingen te zien en te doen dan Mickey en Harry bezoeken…

Foto 18-07-18 09 12 48  Foto 18-07-18 09 13 05

De reis ging vrij voorspoedig, al was het onderweg wel even lastig om de oogjes geopend te houden… maar rond half twee kwamen we aan bij Everglades Holiday Park, de thuishaven van the Gator Boys. The Gator Boys zijn bekend van hun real-life serie op Animal Planet. Zij vangen alligators in Florida, die op plaatsen terecht zijn gekomen waar ze een gevaar voor de omgeving en zichzelf vormen. Ze vangen deze alligators op en proberen ze zoveel mogelijk weer terug uit te zetten in een reservaat, zodat ze zoveel mogelijk in hun natuurlijke omgeving kunnen leven zonder gevaar op te leveren. Dat lukt helaas niet altijd. We smeren ons goed in tegen de muskieten, want we willen niet lek geprikt worden.

Afbeeldingsresultaat voor everglades holiday park logo   Foto 18-07-18 13 08 55  image

Vooraf hadden we al een leuke deal binnen geharkt voor digitale toegangstickets. Het was een kwestie van tickets laten scannen en nog geen kwartier later zaten we al op de airboat voor een tour over de Everglades. Captain MJ voerde ons, met nog een groep andere mensen over de Everglades. De Everglades is een heel groot moerasgebied hier in Florida, waar veel alligators, vissen, vogels, schildpadden en andere diersoorten leven. En natuurlijk hoop je vurig dat je onderweg ook nog wat alligators spotten kan. Maar je kunt van dieren die in het wild leven niet verwachten dat ze op afroep te voorschijn komen. Wij hadden geluk, we hebben er meerdere mogen spotten! Ik vond het zelf erg fijn om te merken en ook van de captain te horen dat de dieren die in deze omgeving leven niet (bij) gevoed worden, zodat ze ook niet van de mensen afhankelijk gaan worden en binnen hun eigen habitat kunnen leven en overleven.

Foto 18-07-18 18 45 38

De captain deed zijn uiterste best om iedereen de gespotte dieren te laten zien liet de airboat regelmatig voorzichtig rondjes draaien zodat iedereen zoveel mogelijk de kans kreeg om de gespotte dieren te kunnen zien. Maar het blijven uiteraard wilde dieren die niet zoveel geduld hebben om voor foto’s te poseren…

Op een aantal stukken gooide onze captain even flink het gas er op en zoefde we met flinke gang over het water heen. Niet alleen heel gaaf, maar tegelijkertijd heel verkoelend!

IMG_1746  IMG_1750  IMG_1758

IMG_1761  IMG_1765  IMG_1776

IMG_1778  IMG_1797  IMG_1820

IMG_1824  IMG_1835  IMG_1836

Na de airboatride zijn we richting de alligatorshow gegaan. Er was er net een begonnen, dus we moesten even wachten. Maar hoorden en zagen we door de schermen het nu goed? Werd de show gegeven door Gator Boy Paul?

Het was inderdaad Paul, wat leuk! Hij vertelde met veel humor over zijn werk, over de alligators en gaf een kleine demonstratie met een van de alligators. Na de show kon je als je wilde, tegen betaling, met een baby alligator op de foto. Maar naast dat er een heel rij stond, begon het ook hard te regenen… dus we hebben gepast.

Everglades Holiday Park is niet groot, sterker nog voor Amerikaanse begrippen is het hier piepklein. Maar juist deze kleinschaligheid en niet te vergeten het goede doel, heeft ons eerder al doen besluiten om juist hier naar toe te gaan. En niet naar een mega commercieel park zoals bijvoorbeeld Gator Land in Kissimmee te gaan.

IMG_1850  IMG_1857  IMG_1853

IMG_1860  IMG_1862  IMG_1867

IMG_1884  IMG_1890  IMG_1894

Nog even de foto ophalen die eerder van ons bij de airboat gemaakt is en naar naar de auto toe gegaan. Onderweg naar de auto toe gingen de sluizen open. En van zo’n klein stukje naar de auto kun je echt knap nat worden in zo’n hoosbui!
Omdat lunch er vandaag een beetje bij ingeschoten was, kozen we voor een wat vroeger diner. We kozen voor TGI Friday en hebben echt voortreffelijk gegeten. De mannen gingen voor de chicken tenders en de vrouwen kozen voor een BBQ chicken salade. Heerlijk!
Foto 18-07-18 17 11 02  Foto 18-07-18 17 12 00

Na het eten zijn we richting ons hotel voor vannacht gegaan. We kregen een grote suite toe gewezen!

We hadden gehoopt dat vandaag Francesco zijn koffer aan zou komen. Maar helaas op dit gebied is er op dit moment nog geen goed nieuws te melden. Sterker nog, niemand kan vertellen waar de koffer momenteel is. Flink balen dus.

Omdat we gisteren besloten hadden om even van dag tot dag te bekijken wat er nodig was om Cesco aan de nodige kleding en andere zaken te voorzien. Was het voor nu even een kwestie van de zeilen bijzetten en zorgen dat Ces voor morgen in ieder geval nog wat schone kleding heeft. Dus de Walmart werd ook nog even bezocht om nog wat noodzakelijke dingen aan te kunnen schaffen.